Kurs RODO
Formularz zgłoszeniowy na Szkolenie
Informacje
Dnia 25 maja 2018 roku weszły w życie przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). RODO wprowadza zmiany nie tylko w zakresie sposobu i zasady ochrony danych osobowych, które zbieracie Państwo w związku z prowadzoną działalnością, ale też w zakresie zasad egzekwowania wypełnienia nałożonych przez RODO obowiązków. Nowe regulacje startują nowy system kontroli/przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i niezwykle wysokie kary w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości , w tym braku dostosowania placówki do zmienionych przepisów (do 20 000 000 euro). Do zmian muszą dostosować się wszystkie podmioty, które wykorzystują dane osobowe w swojej działalnością.
Dlatego też przygotowaliśmy dla Państwa ofertę kompleksowego szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania rynku podmiotów wykonujących działalność medyczną.
Czas trwania szkolenia to 6 godzin.
Wszyscy uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie obejmuje problematykę praktycznych aspektów przetwarzania danych osobowych w tym:
– zasad przetwarzania danych osobowych z uwzględnieniem przetwarzania danych w celach zdrowotnych (bez zgody pacjenta) oraz na podstawie zgody pacjenta;
– podstaw przetwarzania danych osobowych;
– praw i obowiązków adresatów RODO;
– omówienie wzorów klauzul zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz spełnienia obowiązków informacyjnych względem pacjentów;
– istotnych zmian w zakresie praw pacjentów, których dane osobowe dotyczą;
– zasad administrowania i przetwarzania danych osobowych pacjentów;
– obowiązków administratora danych osobowych;
– dostępu do danych pacjentów/praw pacjentów;
– rejestru czynności przetwarzania danych osobowych;
– obowiązków raportowania o niezgodnościach;
– statusu i obowiązków inspektora danych osobowych (IODO) oraz procesora.
Dodatkowo oferujemy wdrożenie RODO w placówkach medycznych w tym:
– przeprowadzenie audytu zgodności stosowanych procedur z RODO;
– opracowanie dokumentacji w zakresie ochrony danych osobowych w tym Polityki Prywatności Informacji, umów i klauzuli w zakresie wymaganych przepisami i zgód oraz obowiązków informacyjnych;
– szkolenie dla pracowników placówek.